Vegfinans E6 Ringebu-Otta AS
Priser
Velg din takstgruppe for å se riktige priser
Velg takstgruppe
Priser
Bomstasjon | Fullpris | Avtale |
---|---|---|
E6 Odenrud | 41 kr | 32,80 kr |
E6 Hardvollsmorka | 28 kr | 22,40 kr |
E6 Teigkampen | 38 kr | 30,40 kr |
E6 Bjørkerusten | 18 kr | 14,40 kr |
Fv. 2522 Hesteskobakken | 21 kr | 16,80 kr |
Fv. 2522 Moastugu | 14 kr | 11,20 kr |
Kart over bomstasjoner
Hva skal vi bygge?
Alle bompengeprosjekter er vedtatt av Stortinget gjennom en egen stortingsproposisjon.
Proposisjonen er Samferdselsdepartementets forslag om utbygging og finansering av prosjektet. Her fremkommer blant annet bakgrunn for utbyggingen, samt detaljer om hva som skal bygges.
Proposisjonen legger også rammebetingelsene for bompengeprosjektet i form av plassering av bomstasjoner, takster, finansiering, garantier, levetid med mer.
Ønsker du flere detaljer om bompengeprosjektet?
Utvikling og tall
Andel elbiler av totaltrafikk i fjor:
14.40%
Utvikling i gjeld
Om prosjektet
Strekningen på E6 mellom Ringebu og Otta består av to etapper:
Utbyggingsetappe 1: Frya-Sjoa.
Utbyggingen av den 33 km lange strekningen startet i juni 2013 og var ferdig i slutten av 2016. Prosjektet omfatter bygging av E6 i ny trasé på nesten hele strekningen mellom Frya og Sjoa. Mellom Harpefoss og Kvam blir vegen lagt på vestsiden av Gudbrandsdalslågen.
E6 vil med dette bli lagt utenom tettstedene Hundorp, Harpefoss, Vinstra og Kvam. Vegen vil bli bygd som tofelts veg med vegbredde 13,5 m og midtrekkverk.
Videre utbygging av etappe 2.
De neste utbyggingsstrekningene på E6 i Gudbrandsdalen ligger sør og nord for ny E6 Frya-Sjoa, nærmere bestemt Ringebu-Frya (ca 10 km) og Sjoa-Otta (ca 12 km). Tidspunkt for bygging av disse strekningene er foreløpig ikke avklart og vil være avhengig av prioritering hos Nye Veier AS, som har tatt over ansvaret som byggherre for de neste etappene.